Terug naar je zoekresultaten

Motiverende gespreksvoering

Motiverende gespreksvoering

Deze zeer praktische training bestaat uit 2 dagen.


Deze training wordt gehouden bij de Poort in Groesbeek en staat gepland op:
4 en 11 juni 2024
15 november en 29 november 2024

Als zorgprofessional ben je een belangrijke schakel in het veranderingsproces waar cliënten en hun omgeving voor staan. Het effect van dat ene gesprek kan bepalend zijn voor de motivatie van mensen om dingen wel of niet te gaan doen. Maar hoe voer je dat gesprek? Hoe verminder je weerstand, hoe ga je om met angst en hoe geef je dat een plaatsje zodat je gesprekspartner weer verder kan? Lukt het om al pratend te komen tot een door jou gewenste actie die ook overeenstemt met de waarden en belangen van je gesprekspartner? Samen met hem ga je op ontdekkingstocht om te kijken wat mogelijk is. De juiste houding is daarbij van groot belang. In deze 2-daagse training laten we je zien wat jij hierin kunt doen in je rol als zorgprofessional en oefenen we dat ook.

 

 

 

Opslaan in je bladwijzers

Voor wie

Deze training is bedoeld voor zorgprofessionals die zich verder willen ontwikkelen in het motiveren van anderen en samen beweging te bewerkstelligen.

Niveau en gewenste voorkennis

Niveau 4

Wat wordt er behandeld

Tijdens deze training wordt er aandacht gegeven aan de volgende onderwerpen:

  • Basis van communicatie.
  • Motiverende gespreksvoering.
  • Van contact naar verbinding.
  • Effect van jouw non- en verbale communicatie op de ander.
  • Motiveren en stimuleren van de ander.

Doelstelling

In deze training leren we je om contact te maken met je gesprekspartner en vanuit verbinding samen een oplossing te zoeken voor hetgeen dat er moet gebeuren. We kijken dan naar wat je zegt, hoe je het zegt en wat je daarbij uitstraalt en wat voor een effect dat heeft op je gesprekspartner. Je krijgt zicht op hoe je overkomt bij anderen en leert gericht gebruik te maken van je mogelijkheden. Je weet hoe je je lichaamshouding en stem goed in kunt zetten. Daarnaast weet je wat je moet zeggen en ook wat je vooral niet moet zeggen om met de ander in contact te komen en te blijven. Ook leren we je om op een positieve wijze met je eigen oordelen om te gaan zodat ze je niet in de weg zitten in je gesprek.

Hoeveel tijd heb je nodig

Les op locatie
14 uur
Doorloop
2 dagen
PRIJS
Op aanvraag!
Inbegrepen
  • Digitaal certificaat
  • Gebruik van oefenmaterialen
  • Koffie, Thee, Water en Lunch
  • Studiematerialen
Certificaat
Deelnemers ontvangen het digitale Zorgscholing certificaat als zij voldaan hebben aan de gestelde voorwaarden.
Certificaat zorgscholing
Geldigheid
Onbeperkt
Categorie
Communicatie: Als zelfstandig zorgverlener ben je voortdurend in gesprek. Dat maakt je werk boeiend, maar soms ook lastig. Want hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap ook echt overkomt bij cliënten, mantelzorgers, collega’s of opdrachtgevers?
ook voor organisaties

Deze training is ook als incompany te boeken

direct een prijsindicatie

Inschrijven

Er zijn momenteel geen datums bekend voor deze training. Heb je hier wel interesse in dan kan je bij het tabblad interesse jouw gegevens invoeren en dan houden wij je op de hoogte over nieuwe datums!
Deze training is ook als organisatie te boeken
We bieden naast individuele trainingen ook maatwerk en incompany oplossingen. Vraag hier een offerte aan en je krijgt direct meer informatie toegestuurd.
    Controle-vraag om automatische spam tegen te gaan.
    Interesse in deze training?
    Heb je interesse in deze training maar niet op de datums die beschikbaar zijn of zijn er nog geen datums bekend vul dan dit formulier in en krijg een notificatie als er nieuwe datums bekend worden.
      Controle-vraag om automatische spam tegen te gaan.

      Deze training is ook voor groepen als organisatie te boeken

      Direct een prijsindicatie