2-daagse training motiverende gespreksvoering voor zorgprofessionals, gericht op effectieve communicatie en het motiveren van cliënten. Inclusief praktijkopdrachten en certificering.
Deze zeer praktische training bestaat uit 2 dagen.
Deze training wordt gehouden bij de Poort in Groesbeek en staat gepland op:
4 en 11 juni 2024
15 november en 29 november 2024
Als zorgprofessional ben je een belangrijke schakel in het veranderingsproces waar cliënten en hun omgeving voor staan. Het effect van dat ene gesprek kan bepalend zijn voor de motivatie van mensen om dingen wel of niet te gaan doen. Maar hoe voer je dat gesprek? Hoe verminder je weerstand, hoe ga je om met angst en hoe geef je dat een plaatsje zodat je gesprekspartner weer verder kan? Lukt het om al pratend te komen tot een door jou gewenste actie die ook overeenstemt met de waarden en belangen van je gesprekspartner? Samen met hem ga je op ontdekkingstocht om te kijken wat mogelijk is. De juiste houding is daarbij van groot belang. In deze 2-daagse training laten we je zien wat jij hierin kunt doen in je rol als zorgprofessional en oefenen we dat ook.
Opslaan in je bladwijzers
Voor wie
Deze training is bedoeld voor zorgprofessionals die zich verder willen ontwikkelen in het motiveren van anderen en samen beweging te bewerkstelligen.
Niveau en gewenste voorkennis
Niveau 4
Wat wordt er behandeld
Tijdens deze training wordt er aandacht gegeven aan de volgende onderwerpen:
Doelstelling
In deze training leren we je om contact te maken met je gesprekspartner en vanuit verbinding samen een oplossing te zoeken voor hetgeen dat er moet gebeuren. We kijken dan naar wat je zegt, hoe je het zegt en wat je daarbij uitstraalt en wat voor een effect dat heeft op je gesprekspartner. Je krijgt zicht op hoe je overkomt bij anderen en leert gericht gebruik te maken van je mogelijkheden. Je weet hoe je je lichaamshouding en stem goed in kunt zetten. Daarnaast weet je wat je moet zeggen en ook wat je vooral niet moet zeggen om met de ander in contact te komen en te blijven. Ook leren we je om op een positieve wijze met je eigen oordelen om te gaan zodat ze je niet in de weg zitten in je gesprek.
Hoeveel tijd heb je nodig
Deze training is ook als incompany te boeken
direct een prijsindicatie