Intervisie toegankelijk te maken voor zorgverleners die serieus aan de slag willen met leren en verbeteren door online intervisie bijeenkomsten van 2 uur.
Intervisie kan een waardevol instrument zijn om professionele ontwikkeling te bevorderen, de kwaliteit van zorg te verbeteren, emotionele ondersteuning te krijgen en je netwerk uit te breiden. Het draagt bij aan het leveren van hoogwaardige zorg en het behouden van professioneel welzijn door middel van:
Deelnemers inzicht geven in het belang van intervisie voor professionele ontwikkeling in de zorg.
Deelnemers leren hoe ze effectief kunnen deelnemen aan intervisiebijeenkomsten.
Praktische vaardigheden ontwikkelen voor het presenteren van casussen, reflecteren en het bieden van constructieve feedback.
Voorbereiding: Alle deelnemers dienen van te voren een casus uit te werken voor de bijeenkomst. Bij aanvang bijeenkomst besluit de coach in samenspraak met de deelnemers welke casus te gaan bespreken.
NB de intervisie vind plaats middels Microsoft Teams
Opslaan in je bladwijzersVoor wie
Helpenden, verzorgenden en verpleegkundigen.
Werkervaring in de zorg is van belang
Niveau en gewenste voorkennis
Niveau 2, 3 en 4
Wat wordt er behandeld
Doelstelling
De deelnemer reflecteert op eigen handelen
De intervisie biedt een platform voor het delen van kennis, expertise en best practices tussen zorgverleners.
Het probleemoplossend vermogen van de deelnemer wordt aangesproken, het identificeren en bespreken van uitdagingen of dilemma's in de zorgpraktijk kan leiden tot gezamenlijke probleemoplossing.
Het geven en ontvangen van constructieve feedback aan en van collega's is een belangrijk onderdeel van intervisie.
Intervisie kan een veilige ruimte bieden waar deelnemers hun emoties, stress of zorgen kunnen delen en steun kunnen vinden bij collega's.
Ondersteund de professionele ontwikkeling: door het identificeren van leerpunten, het stellen van ontwikkelingsdoelen en het verkennen van mogelijkheden om met de ingebrachte casus om te gaan.
Hoeveel tijd heb je nodig